ریاضی

[مریم خوشه‌چرخ، کارشناسی ارشد آموزش یاضی، مدیر دپارتمان]

 واقعیت این است که ریاضیات در کشور ما سابقه‎ای بس طولانی و جایگاه ویژه‎ای در برنامه‎های آموزشی مدارس داشته و دارد. اعطای جایزه فیلز به خانم میرزا خانی گواهی به این امر هست. پس باید این جایگاه ویژه را حفظ کنیم و در تقویت و تحکیم برنامه ریاضی ابتدایی و متوسطه بکوشیم. چه باید کرد تا دانش‎آموزان در جریان پیشرفت‎های ریاضی قرار بگیرند؟ برنامه‎های درسی را چگونه باید بازسازی کرد؟ گروه ریاضی پژوهشکده فارابی، برای پاسخ به این سوالات به دنبال بهترین راه‎حل بوده و راه‎حل‎هایی را نیز در دست بررسی دارد. به‌طورکلی هدف ما این است که:

دانش‎آموزان یاد بگیرند برای ریاضی ارزش قائل شوند.
نسبت به توانایی‎های خود در انجام ریاضی، اعتمادبه‌نفس پیدا کنند.
مسئله حل کن‌های ریاضی شوند.
یاد بگیرند که ریاضی‎وار استدلال کنند.
طبیعی است ادعایی نداریم که راه‎حل‎های ما، بهترین و کوتاه‎ترین راه‎حل ممکن است، لذا از کلیه خوانندگان این مطلب به‌ویژه اساتید و صاحب‎نظران محترم می‎خواهیم ضمن ابراز نظریات سودمند خود، اشتباهات را گوشزد نموده و ما را در جهت بهبود بخشیدن به کیفیت علمی- پژوهشی دپارتمان ریاضی یاری کنند.

 

دکمه درباره ی دپارتمان

3 نظر

  1. خانم خوشه چرخ مرسی از این که این قدر به فکر ما دانش آموزان وپیشرفت ما هستید 33

  2. با تشکر از خواهر گرامی بنده. جناب آقایان عبیات و محمد رضایی خواهشمند است در قرار دادن مطالب همکاران در صفحات سایت بدون بازنگری و ویرایش تعجیل نفرمایید زیرا با اندکی توجه و تآمل مطالب با ویرستاری بسیار وزین خواهند بود. باید در اسرع وقت گروه ادبیات فارسی بخش ویراستاری را راه اندازی نمایند. با تشکر

  3. مسلماً هر چیز خوبی خوب‌تری هم دارد. به قول معروف ما نمازخوانش کردیم، شما کفش از پایش دربیاورید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد